
Касири в українських супермаркетах і магазинах можуть відмовитися приймати ті чи інші купюри і монети. Аргументувати це вони можуть тим, що їм нічим давати здачу. Однак подібна поведінка є порушенням законодавства, а тому слід звертатися зі скаргою до керівництва закладу.
Про це розповіли експерти «Захисту прав споживачів». Вони зазначили: саме на касирів покладається обов’язок самостійно слідкувати за наявністю необхідної суми для здачі.
При цьому підкреслюється: вимогу пред’явити певну суму або примус до розміну великої банкноти в іншому місці слід розглядати як неправомірне перекладання співробітником магазину своїх обов’язків на покупця.
«Проблема відсутності здачі – не ваша відповідальність, а касира. Якщо касир продовжує стверджувати протилежне, слід звертатися до адміністрації магазину і вказувати, що касир намагається перекласти свої обов’язки на покупця«, – пояснили експерти.
Що робити, якщо обманюють на ринку
Разом з тим, зазначається, якщо продукція реалізується на ринку, покупець має право звернутися до адміністрації й вимагати надання вагів чи інших засобів для перевірки кількості. Адже правила торгівлі прямо зобов’язують ринкову адміністрацію забезпечувати продавців необхідною вимірювальною технікою.
«Якщо вам не підтвердили справність вимірювального приладу, ви можете звернутися до відповідних органів. Бо ваші права споживача порушені», – резюмували фахівці.
Що заборонено робити охоронцям
Експерти з організації «Захист прав споживачів» розповіли, що у супермаркетах і магазинах охоронці часто працюють не напряму, а через сторонні охоронні фірми. Відповідно, вони:
- не є співробітниками самих торгових точок;
- не мають законного права вимагати від покупців компенсацію за пошкоджений товар.
«Охоронці не мають права вказувати, що робити з товаром. У таких випадках потрібно звертатися до правоохоронних органів», – йдеться в повідомленні.
При цьому наголошується: якщо охоронець вимагає оплату, покупцеві слід наполягати на перегляді записів з камер відеоспостереження. Це потрібно для того, щоб довести свою невинність.
Втім, визнають фахівці, це не завжди дає потрібний результат. А тому в такому разі найкраще викликати поліцію.
Як повідомляв OBOZ.UA, також українські супермаркети та магазини активно використовують акційні знижки, щоб залучити більше покупців. Однак варто бути гранично уважним – адже нерідко торгові точки вказують на ціннику одну ціну, а на касі пробивають зовсім іншу.
Лише перевірена інформація в нас у Telegram-каналі OBOZ.UA та у Viber. Не ведіться на фейки!
