Фахівці сфери управління багатоквартирними будинками на семінарі детально проаналізували актуальні законодавчі зміни у сфері управління багатоквартирниими будинками, впроваджені останнім часом.
Процедура прийняття рішень у багатоквартирних будинках тепер є спрощеною.
Що спростили, розповідає Юлія Назаренко, юристка у сфері управління багатоквартирними будинками.
«Тепер інформувати людей можна не тільки рекомендованим листом, а направляти запрошення на електронну пошту. Спрощено механізм інформування про проведення загальних зборів», — пояснює експертка.
Ще одна новація — зменшення вимог щодо кількості голосів, необхідних для прийняття рішень.
«Якщо раніше в ОСББ мало бути дві третини голосів, зараз — 50 %, за винятком рішень щодо відключення будинку від комунальних послуг чи якісь серйозні капітальні ремонти, коли перебудовується будинок. Встановлено верхню межу, що позитивно», — вважає пані Юлія.
Серед важливих нововведень — можливість електронного голосування та
продовження письмового опитування до 45 днів, використання цифрових інструментів під час прийняття рішень.
«Раніше державні реєстратори не приймали документи, підписані електроним голосуванням. Бо частина документів була в паперовому, частина в електронному форматі. Тепер це чітко прописано в законі. Коли люди створюють ОСББ, вносять зміни в статут чи змінюють керівника, можна використовувати цифрові інструменти. Вже є роз’яснення Мінюсту, що листки голосування не потрібно подавати державному реєстратору», — каже експертка.
Підраховують голоси та складають протокол теж по-новому: є певні вимоги, які має містити протокол. Однак до самої форми протоколів вже вимоги немає.
Співвласники мають внести в статути діючих ОСББ зміни у відповідності до законодавства. Інакше їхні статути діятимуть упродовж воєнного стану та три роки після його скасування. І це — найважливіший момент, на якому треба закцентувати увагу учасникам семінару.
Джерело: Житомирська міська рада