У жовтні планують завершити роботи на мосту неподалік Чернігова. ФОТО

Завершити роботи та пустити рух другою чергою на мосту через річку Десна поблизу Чернігова планується 15 жовтня 2024 року.

Про це повідомив засновник компанії «Автострада» Максим Шкіль.

Це один з найбільших об’єктів Autostrada — 628 метрового мостового комплексу, будівництво якого триває майже 2 роки.

Проєктний інститут «Автострада»  розробив проєкт мосту за 5 місяців. Багато технічних рішень ухвалювалось разом проектантами та будівельниками безпосередньо під час будівництва.

«Продумано кожну деталь — від скляних панно на мачтах освітлення із зображенням історичних пам’яток древнього Чернігова до зручних транспортних розвʼязок, підземних переходів, велодоріжок, проїздів для маломобільних груп населення», – йдеться у дописі.

Оскільки Десна — судноплавна річка з високим рівнем води, нам перш за все потрібно було забезпечити відповідний габарит мосту по ширині та висоті. Тому 106-метровий прогін над руслом річки зробили металевим без опор у воді. Монтаж таких прогонів у руслі річки спеціалісти Autostrada провели методом насування. Це складний та унікальний процес, з точки зору всіх технічних рішень — елементи металевої конструкції заздалегідь монтувалися та зварювалися на збиральному стапелі. Насування здійснювалося за допомогою двох потужних гідравлічних домкратів, які штовхали конструкції вперед на вже готові опори.

Знаково, що балки 106-метрового прогону над руслом річки виготовлені з останньої довоєнної партії сталі металургійного комбінату «Азовсталь» у Маріуполі.

При будівництві прогонів мосту над берегами — використовували метод постнапруження. Технологія пост-напруженого бетону широко використовується в США та ЄС. Пост-напружена конструкція більш стійка до тріщиноутворень, має меншу вагу, довговічніша та естетичніша.

Наразі команда наносить гідроізоляцію на проїзну частину та готується до влаштування гусасфальту, що на відміну від традиційної асфальтобетонної суміші має вищу зносостійкість, міцність, повністю водонепроникний, тож відповідно і служитиме значно довше.

Паралельно асфальтують під’їзні шляхи до мосту, ставлять бордюрний камінь. Також виконують роботи з безпеки руху — монтують перильне та бар’єрне огородження, встановлюють архітектурне освітлення.

Источник

Новини України