У Житомирі затвердили велоконцепцію: планують створити 42 веломаршрути

Міська рада ухвалила Концепцію розвитку велосипедної інфраструктури, що передбачає створення безпечних, доступних та комфортних умов для велосипедистів.

Над концептуальним документом працювала робоча група з фахових спеціалістів, представників велоспільноти та громадськості. Він розроблявся за підтримки проєкту «Інтегрований розвиток міст в Україні ІІ», що виконується німецькою урядовою компанією Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH за фінансової підтримки Урядів Німеччини та Швейцарії.

Проєкт є частиною Концепції інтегрованого розвитку Житомира до 2030 року та відповідає глобальним Цілям сталого розвитку ООН.

Основні цілі концепції:

  • Сталий розвиток міст і спільнот.Створення доступної та сталої транспортної системи. Зниження впливу міста на довкілля.
  • Розвиток стійкої інфраструктури.
  • Здоров’я та благополуччя. Зменшення смертності та травматизму на дорогах. Зниження негативного впливу забруднення на здоров’я.

План велосипедних маршрутів:

Проєкт включає 42 маршрути з різною довжиною, що охоплюють як міські, так і міжміські сполучення. Деякі основні маршрути:

Веломаршрути в межах міста:

1. Центральний (2,2 км)

2. Майдан Соборний — Майдан Перемоги (6,2 км)

3. Смоківка — Центр (7,5 км)

4. Смолянка — Вокзал (4,0 км)

5. Хінчанка — Центр (6,8 км)

6. Станишівський майдан — Центр (4,7 км)

7. Гідропарк — Центр (4,4 км)

8. Корбутівка — Центр (3,5 км)

9. Богунія — Рудня — Центр (5,6 км)

10. Богунія — Вокзал (7,7 км)

11. Соколова Гора — Центр (6,0 км)

12. Крошня — Центр (5,5 км)

13. Вокзал — Житній ринок (2,8 км)

14. вул. Вітрука — Стадіон «Полісся» (2,9 км)

15. Польова — Центр (3,3 км)

Повний перелік веломаршрутів дивіться у презентації.

Типи велодоріжок:

  • Односторонні велодоріжки — ширина 1,5 м, поза проїзною частиною.
  • Двосторонні велодоріжки — ширина 2,0 м.
  • Велопішохідні зони — мінімальна ширина 3,0 м.
  • Велосмуги у смугах громадського транспорту — ширина 1,5 м.

Додаткові рішення: велосипедні смітники, стримувальні огорожі (забезпечення безпеки на перетинах залізниць та автодоріг), лічильники трафіку (моніторинг кількості велокористувачів для оптимізації інфраструктури), прокат велосипедів та ЛПТ та ін.

Впровадження Концепції дасть такі результати:

Доступність і безпека (у місті з’являться нові велодоріжки та парковки, включно з тими, що будуть облаштовані біля багатоповерхових будинків. Велосипедисти зможуть безпечно пересуватися завдяки сучасним паркінгам і продуманій інфраструктурі)

Екологічний ефект (зменшиться кількість автомобілів на дорогах, що допоможе скоротити рівень забруднення повітря та ефективніше використовувати міський простір.).

Здоров’я громади (розвиток велоінфраструктури мотивуватиме мешканців більше рухатися, що позитивно вплине на фізичне та психологічне здоров’я).

Економіка та туризм (зросте інтерес до міста завдяки туристичним та рекреаційним веломаршрутам, що сприятиме економічному розвитку громади).

Реалізація цих змін зробить Житомир більш комфортним, екологічним і здоровим для життя

Концепція розрахована на тривалий час реалізації — до 2044 року. Однак вже сьогодні стратегічний документ має на меті залучити більше жителів до використання велосипедного транспорту та підвищити якість життя громади через екологічність, здоров’я та зручність пересування.

З Концепцією можна ознайомитися за посиланням: https://zt-rada.gov.ua/?pages=19531

 

Джерело: Житомирська міська рада

Джерело

Новини України