18 червня у Житомирі відбулась презентація проєкту “Пілотування рішення Clanbeat у Житомирській області”, який впроваджує естонська організація Mondo у партнерстві із естонським стартапом Clanbeat та житомирською організацією “Альянс стійкості”. Фінансує проєкт ESTDEV – Естонський центр міжнародного розвитку.
Марія Гуляєва, голова представництва Mondo в Україні, зазначає, що:
“Окрім безпосередньо покращення ментального добробуту, нам також хочеться, щоб з закладів-учасників утворилась дружня мережа шкіл: вони могли ділитися експертністю, враженнями та практиками”.
Вікторія Ішкіна, менеджерка проєкту у Mondo з естонської сторони:
“В проєкті нам важливо розвивати культуру проактивної турботи, гарантуючи, що кожна дитина отримає можливості для стійкості та відновлення”
На заході були присутні 50 представників з 25 обраних закладів освіти Житомирської області, організатори проєкту та експерти з української та естонської сторін, а також директорка Департаменту освіти і науки Житомирської облдержадміністрації Наталія Осипович. Вона зазначила: “З початку повномасштабного вторгнення Естонія – перша країна, яка простягнула руку допомоги, і оголосила, що допомагатиме Житомирщині. Так, вже більше двох років країна надає допомогу як по фізичному відновленню об’єктів, так і у освітньому напрямку. І зараз підтримка психологічного стану актуальна як ніколи: коли освітяни зіткнулись зі злом, то не у всіх були компетентності, знання для реагування на поточну ситуацію. А їх важливо розвивати, тому допомога у сфері підтримки ментального добробуту – цінна і корисна”.
На події Трійн Нооркиїв, партрерка у Clanbeat, презентувала платформу, поділилась історіями використання рішення у Естонії, а також тестово дослідила стан ментального добробуту учасників заходу – всі учасники пройшли коротке опитування, щоб краще зрозуміти рішення, з яким працюватимуть до кінця року.
Щодо реалізації проєкту, Трійн коментує:
“Ми хочемо привнести не лише користь від користування платформою, але і завдяки партнерським організаціям, в рамках проєкту також побудувати мости між тими, хто потребує психологічної підтримки та тими, хто може її надати”.
Окрім цього, через Zoom до семінару також долучилась Маріт Каннелмяе-Геерц – голова департаменту освіти у організації Peaasi.ee, лідуючою у роботі з темою ментального здоров’я та добробуту в Естонії. Маріт поділилася досвідом, як долати стигматизацію у роботі з темами психологічного здоровʼя та підтримки.
Також на заході була присутня команда громадської організації “Альянс стійкості”, які допомагають адаптувати опитувальник до українських реалій, а також роблять картування послуг з надання психологічної підтримки у Житомирській області.
Керівниця організації Ольга Грищук зазначає:
“Clanbeat – доволі просте рішення, яке може дати неймовірний ефект для ментального здоров’я нашої молоді. Ми з командою вже почали працювати над порадами і дуже прискіпливо підходимо до наповнення”.
Щоб допомогти шкільним колективам працювати з темами ментального здоровʼя, в рамках презентації також відбулись воркшопи від практикуючих психологів:
-
воркшоп “Травмоінформований підхід по роботі з дітьми” – для психологів обраних закладів освіти,
-
інтерактивна лекція «Окуляри SE: погляд на шкільні процеси через призму нервової системи» – для представників адміністрацій.
Про проєкт “Пілотування рішення Clanbeat у Житомирській області”
В рамках проєкту, протягом серпня-грудня 2024 року 25 обраних заклади освіти Житомирської області досліджуватимуть та покращуватимуть ментальний добробут шкільних колективів через естонську платформу Clanbeat.
На персональному рівні: учні та шкільний персонал раз на місяць проходитимуть прості анонімні опитування. Кожне — до 10 питань, які базуються на Індексі Добробуту ВООЗ-5 та адаптовані естонськими, а також українськими фахівцями (з ГО “Альянс стійкості”).
Після заповнення, всі респонденти отримають персональні рекомендації з підтримки свого стану. Таким чином, учасники формуватимуть сталу звичку оцінки та піклування про свій ментальний добробут.
На рівні закладів освіти: адміністрації та психологи шкіл отримуватимуть аналітику по відповідям, які покажуть справжній стан ментального добробуту у шкільних родинах, а також відповідні рекомендації.
Такий керований даними підхід допоможе адміністраціям обирати заходи з психосоціальної підтримки, спираючись на дійсні потреби.
Окрім цього, з кожною школою-учасницею буде проведено по 2 онлайн-зустрічі, а також на початку та в кінці проєкту відбудуться семінари, де учасники з різних закладів освіти зможуть повчитися, поспілкуватися та обмінятися досвідом.