Охоронці в супермаркетах порушують права українців: коли слід викликати поліцію

Охоронці в супермаркетах та магазинах часто працюють за наймом через сторонні компанії і не є представниками самих закладів. Тому вони не мають права вимагати від покупців плату за пошкоджений товар. Якщо охоронці все ж наполягають на цьому, то порушують закон, і в такій ситуації можна звернутися до поліції.

Як пояснюють експерти «Захисту прав споживачів», щодо товарів покупцям завжди слід розмовляти лише з продавцями магазину. Ба більше:

  • товару з зіпсованою упаковкою не має бути в магазині;
  • відповідно, наявність такого є відповідальністю закладу, а не покупця.

«Охоронці не мають права говорити, що робити з товарами, – часто вони не представляють магазин. Якщо змушують сплатити за зіпсований товар, це грубе порушення багатьох статей Закону України «Про захист прав споживачів». Тому можна звертатися до правоохоронних органів», – йдеться в повідомленні.

Потрібно вимагати перегляду відео з камер спостереження

Якщо охоронець наполегливо змушує покупця платити за зіпсований товар, варто активно доводити свою невинуватість. Зокрема, вимагати перегляд відео з камер спостереження.

Втім, визнають експерти, це може не привести до бажаного результату. У такому разі найкраще викликати поліцію.

В українців у супермаркетах відмовляються приймати гривні певних номіналів

Касири в українських супермаркетах та магазинах можуть відмовитися приймати ті чи інші купюри та монети. Аргументувати це вони можуть тим, що їм нічим давати решту. Проте така поведінка є порушенням законодавства, а тому необхідно звертатися зі скаргою до керівництва закладу.

Як пояснили експерти «Захисту прав споживачів», у такій ситуації покупцям слід поскаржитися адміністрації супермаркету. Адже:

  • касири зобов’язані приймати у покупців банкноти та монети всіх номіналів;
  • до обов’язків касирів входить стежити за тим, щоб у касі були необхідні для решти гроші.

При цьому наголошується: наполеглива вимога певної суми є перекладанням обов’язків на покупця. Як і примус його до обміну великої суми в іншому місці.

Як повідомляв OBOZ.UA, у супермаркетах та інших закладах торгівлі можуть обвішувати покупців – використовуючи ваги, які не пройшли повірки. Однак це є порушенням прав споживача, а тому покупці можуть звертатися зі скаргою до Держпродспоживслужби чи суду.

Лише перевірена інформація в нас у Telegram-каналі OBOZ.UA та у Viber. Не ведіться на фейки!

Джерело

Новини України