Гроші на купівлю рухомого складу підземки дасть ЄБРР.
Комунальне підприємство «Харківський метрополітен» спільно з Європейським банком реконструкції та розвитку оголосило тендер на закупівлю 17 нових п’ятивагонних метропоїздів із міжвагонними пасажирськими переходами.
Відповідний тендер опублікований 27 лютого на сайті ЄБРР. Тендерні пропозиції приймаються до 17 квітня поточного року.
«Клієнт має намір використати частину коштів кредиту/гранту, що надається ЄБРР для оплати вартості цієї закупівлі», — йдеться в оголошенні.
За умовами, підрядник має виготовити та поставити 17 нових п’ятивагонних складів метрополітену з міжвагонним траповим з’єднанням на всю ширину. А також ввести в експлуатацію нові поїзди, провести монтаж допоміжного обладнання за потреби, а також навчити працювати на нових поїздах персонал метрополітену.
Нагадаємо, у травні 2023 року на сайті європейських держзакупівель Tenders Electronic Daily було оголошено тендер на потяги для харківського метрополітену. Тоді за кошти Європейського інвестиційного банку планували купити вісім п’ятивагонних поїздів з наскрізними проходами з вагона у вагон.
Як писав UA-NEWS.in.ua, «Харківський метрополітен» хотів закупити нові потяги для метро до війни, у 2019 році. У 2020 році відбувся аукціон. Тендер виграла китайська компанія CRRC Corporation Limited.
В аукціоні також брав участь Крюківський вагонобудівний завод (Кременчук). Його ціна менше ніж на 1% перевищувала запропоновану китайською CRRC. Український завод направив скаргу до тендерного комітету, запропонувавши переглянути рішення, а також скаргу до штаб-квартири Європейського банку в Люксембурзі. КВБЗ пояснив, що Харків переплатить у разі закупівлі потягів у китайської фірми, тоді як при підписанні угоди із ним міг би заощадити на обслуговуванні та ремонті, оскільки завод знаходиться в Україні. У 2022 році стало відомо про те, що у Крюківського заводу є частка російського бізнесу. Крюківський вагонобудівний завод є найбільшим в Україні виробником вагонів. 45% акцій належать українському бізнесмену Володимиру Приходьку і членам його родини. Ще 25% належить фірмі Skinest Finants Олега Осиновського і 25% належить Станіславу Гамзалову, голові ради директорів виробника вагонів «Завод металоконструкцій» (місто Енгельс, Саратовська область, РФ), повідомляли «Наші гроші».
Влітку 2022 року Офіс генпрокурора домігся арешту акцій КВЗ через те, що він купував деталі для будівництва вагонів у підприємств із РФ за наявності дешевших українських аналогів. Однак на завод не були накладені санкції, як то держава має чинити по відношенню до російського бізнесу в Україні.