Фото: Совкомфлот Близько 60% морських поставок російської нафти відбувається Балтійським морем
Financial Times повідомляє, що Копенгаген також планує блокувати ці танкери у разі потреби.
Данія планує почати перевірку танкерів з російською нафтою у своїх водах, а також блокувати їх у разі потреби. Про це повідомляє Financial Times із посиланням на джерела, що знайомі з перебігом переговорів у Брюсселі.
Основна ціль — танкери, що не мають західної страховки. Огляд здійснюватимуть на підставі міжнародних законів, що дають змогу країнам інспектувати судна за наявності побоювань, що ті можуть завдати шкоди навколишньому середовищу.
Умови «стелі цін» на російське паливо передбачають, що західні страхові компанії можуть надавати послуги зі страхування перевезень нафти з РФ лиш у тому разі, якщо її продають за ціною, нижчою за $60 за барель. Але ЄС має підозри, що багато суден із російською нафтою не мають такої страховки, зокрема тієї, що покриває збитки від витоків і розливу нафти.
Близько 60% морських поставок російської нафти відбувається Балтійським морем, і весь цей обсяг проходить через територіальні води Данії. За оцінками видання, щодня через Данські протоки проходить близько двох мільйонів барелів російської нафти, що еквівалентно трьом танкерам класу Aframax.
Газета звернулася по коментарі, зазначають, що успіх ініціативи багато в чому залежить від спроможності данських ВМС зупиняти й перевіряти танкери. Однак виникає питання, що робити, якщо судно все ж відмовиться зупинятися.
Представник об’єднаного військового командування Данії заявив у відповідь на запит ЗМІ, що данські військові «не перевіряють документів або суден, що проходять через протоки, крім випадків, пов’язаних із безпекою на морі».
Нагадаємо, в МЕА заявили, що доходи Росії від експорту нафти в жовтні скоротилися порівняно з попереднім максимумом через падіння світових цін на нафту та запровадження США санкцій проти суден, що порушують встановлений західний ціновий поріг. Проте доходи залишаються близькими до щорічного пікового рівня.
Додамо, російська нафта через Туреччину потрапляла на грецький нафтопереробний завод. Уже звідти нафту продавали до Пентагону, попри міжнародні санкції.