Відомо, що лимони теж пакують у такі пакети.
Німецький дослідник проаналізував, для чого це роблять виробники продукції / фото ua.depositphotos.com
Чи думали ви коли-небудь про те, чому апельсини часто продають в дивних червоних сітчастих пакетах? Як виявилось, це хитрий трюк, який використовують продавці, аби обдурити вас та змусити купити більше фруктів, пише IFL Science.
«Червона або помаранчева пластикова сітка навколо фруктів допомагає створити враження, що апельсинова шкірка має більш насичений помаранчевий колір, завдяки чому фрукти виглядають соковитими і привабливими для споживачів. Якщо фрукт недозрілий, кольорова сітка також применшить його зелень і підкреслить помаранчевий колір, завдяки чому він виглядатиме стиглим і більш апетитним», — зазначають у матеріалі.
Лимони теж часто пакують у мішки з жовтої сітки, аби підкреслили їхній природний колір.
«Цей принцип заснований на ілюзії конфетті — візуальному феномені, коли на сприйняття кольорів сильно впливає навколишній контекст. У цій оптичній ілюзії нейтрально забарвлену кульку розміщують у сітці різнокольорових ліній. Коли лінії певного кольору знаходяться на передньому плані, здається, що колір кульки зливається з кольором ліній», — пояснюють у виданні.
Зокрема у новому дослідженні психолог Гіссенського університету в Німеччині Карл Р. Гегенфуртнер детально описує, як пакет з апельсинами у супермаркеті використовує ілюзію конфетті.
«Щосуботи на місцевому ринку я купую апельсини з соком у моєї улюбленої продавчині фруктів Хельги. В один із останніх днів у неї не було гарних стиглих апельсинів, як і можна було очікувати під час німецького літа. Пізніше, зайшовши до супермаркету, я побачив, що стиглих апельсинів було вдосталь, і, звісно, купив їх цілу купу, зручно упакувавши в апельсинову сітку для перенесення. Вдома, коли я вийняв апельсини з сітки, сталося диво: кожен апельсин, гарно забарвлений у сітці, перетворився на жахливий відтінок зеленого!», — обурився Гегенфуртнер.
Дослідник наголосив, що фотографії апельсинів теж створюються завдяки таким методам.
«Ми дійшли висновку, що асиміляція кольору сама по собі має сильний вплив на зовнішній вигляд, перетворюючи зеленуватий на вигляд апельсин на гарний помаранчевий. Зайве говорити, що продавці фруктів зрозуміли це вже давно. Озирнувшись навколо в звичайних супермаркетах, легко помітити, що фрукти і овочі (наприклад, лимони, цибуля, кабачки або навіть картопля) зазвичай упаковані в сітки, які мають колір ідеальних зразків», — йдеться у висновку дослідження.
У статті пояснюють, що ілюзія конфетті базується на принципі, що наш мозок запрограмований на оброблення периферійного зору та сприйняття кольорів.
«По суті, наш мозок прагне забезпечити нам плавний, безшовний досвід, який можна зрозуміти якомога ефективніше. Так само наша зорова система налаштована на сприйняття однорідності та плавних переходів. Коли червона сітка накладається на помаранчевий, наш мозок об’єднує сусідні кольори, щоб спростити те, що ми бачимо», — зауважують у матеріалі.