«Це приниження»: названо грубу помилку, яку відвідувачі допускають у кафе та ресторанах

Залишити чайові – звичний спосіб подякувати за гарне обслуговування. Проте іноді навіть щирий намір може бути сприйнятий неправильно.

Експерти з етикету пояснюють, як уникнути найпоширенішої помилки, яку відвідувачі часто допускають у кафе та ресторанах. Про це пише interia kobieta.

Чайові стали частиною ресторанної культури в багатьох країнах світу. Як правило, клієнти залишають 10-15% від суми рахунку, іноді – більше, якщо сервіс справді вразив. Але важлива не тільки сума, а й форма, в якій здійснено подяку.

Експерти з етикету й обслуговування клієнтів сходяться на думці: найгірше, що ми можемо зробити, це залишити дрібничку на столі.

Ще один момент – спосіб оплати. Чайові, залишені готівкою, зазвичай ідуть безпосередньо тому, хто обслуговував стіл. У разі оплати карткою сума іноді розподіляється між усіма працівниками або навіть обкладається комісією. У підсумку офіціант може отримати лише частину винагороди або взагалі нічого.

Якщо розраховуєшся безготівково, варто поцікавитися, чи є можливість переказати чайові окремо – наприклад, через мобільні додатки або спеціальні QR-коди. Сьогодні це стає все більш поширеною практикою.

Загалом головне правило просте: чайові – це добровільний жест вдячності, який має відповідати якості обслуговування. Якщо враження від візиту позитивне, це гарна нагода подякувати персоналу. Якщо ж щось пішло не так, клієнт має повне право відмовитися від додаткової оплати.

На OBOZ.UA ви можете обрати кращий напрямок для літньої відпустки в Європі.

Підписуйтесь на канали OBOZ.UA в Telegram і Viber, щоб бути в курсі останніх подій.

Джерело

Новини України